Vše, co potřebuješ k účinné detoxikaci organismu jsou 3 dny, trocha disciplíny a vybavení ledničky zdravými potravinami bohatými na látky s detoxikačními účinky. Jsi připravena své tělo zbavit nahromaděných toxinů, které se do těla dostávají z alkoholu, nikotinu či nezdravé stravy, a s nimiž právě detoxikace zatočí? Pak jsi tu správně, neboť v tomto článku Tě provedeme vším, s čím 3 denní detox souvisí – tedy proč a jak jej absolvovat, a jaké benefity od něj můžeš očekávat.

Kdy zahájit 3 denní detox?

Mezi signály těla, jež Tě vyzívají k tomu, abys vyzkoušela třídenní detox, se řadí například:

  • výskyt akné, vyrážky či vysušená pokožka
  • bolesti hlavy a migréna
  • problémy s koncentrací a zmatenost
  • únava i po dlouhém spánku
  • plynatost, zácpa nebo průjem

Nejlepší dobou na zahájení tohoto krátkého detoxu je pak jednoznačně léto, a to z důvodu, že v tomto období se plošně vzato konzumují zdravější potraviny a je tak snazší s detoxem začít. A zároveň je lépe a levněji dostupné ovoce a zelenina. Navíc v létě se člověk více potí, což napomáhá přirozenému vyplavování toxinů. V neposlední řadě vysoké teploty snižují chuť k jídlu a rovněž v létě je lehčí si najít venkovní fyzickou aktivitu.

S čím mi 3 denní detoxikace pomůže?

Mezi hlavní benefity, které s sebou 3dennní detox přináší, můžeme zařadit tyto pozitivní dopady na Tvou fyzickou i psychickou konstituci:

  • zlepšení spánkové aktivity
  • více energie v průběhu celého dne
  • snížení náladovosti
  • redukce výskytu infekcí a zánětů
  • ozdravení a vyčištění Tvé pokožky
  • zbaví Tě nadýmání a bolestí břicha
  • pokud trpíš alergiemi, tak třídenní detoxikace sníží jejich příznaky

Jídelníček – jak na 3 denní detox?

Ať už se jedná o Tvůj první detox v životě, nebo už máš několik třídenních očist za sebou, tak určitě uvítáš radu, jak si upravit jídelníček takovým způsobem, aby obsahoval pestrou stravu složenou z potravin s vysokým obsahem látek podporujících detoxikaci. Mezi tyto látky můžeme zařadit zejména vitamíny (především vitamíny B a C), vlákninu, vápník a hořčík.

Den 1.

SnídaněZeleninová šťáva dle vlastního výběru.
SvačinaPrvní den si zkus k svačině dopřát pouze dvě sklenice vody (ideálně teplé), případně si dej ovocnou svačinu.
ObědVhodná je opět zeleninová šťáva, pokud by Ti to ale nevyhovovalo můžeš ji nahradit čerstvou zeleninou s hnědou rýží.
VečeřeSalát s minimálně čtyřmi druhy zeleniny zalitý limetkovou šťávou a s nadrceným česnekem a nasekanými bylinkami.
3 denní detox: Příklad, jak může vypadat jídelníček prvního dne.

Den 2.

SnídaněRostlinný (sojový) jogurt s ovocem, vyjma banánů.
SvačinaOpět si dej k svačině pouze 2 sklenice vody, případně skleničku zeleninové šťávy.
ObědLehce vařená zelenina s pečenými sladkými bramborami.
VečeřeQuinoa s kousky grilované ryby, ideálně s kousky lososa.
3 denní detox: Příklad, jak může vypadat jídelníček druhého dne.

Den 3.

SnídaněOvesné vločky s pár kousky libovolného ovoce.
SvačinaVlašské ořechy a smoothie.
ObědTradiční zeleninový salát s dresinkem z olivového oleje.
VečeřeBio kuře s hnědou rýží.
3 denní detox: Příklad, jak může vypadat jídelníček třetího dne.

A pokud Tě zajímá, jak si připravit dobrou domácí zeleninovou šťávu, tak se podívej na následující video na Youtube.

Čím 3 denní detox zefektivnit, a čemu se vyvarovat?

Krom úpravy jídelníčku je nutno částečně změnit i životní styl. Řeč je zejména o tom, abys do svého harmonogramu zařadila cvičení. 3 denní detox doprovázej alespoň s jedním kardio cvičením každý den. Vyraz si zaběhat či si jdi zaplavat – odměnou Ti bude zdravější a hubenější tělo. Pro podporu pocení pak můžeš zavítat i do sauny nebo si dopřávat horké koupele.

Naopak se za každou cenu vyvaruj kofeinu, cukru, alkoholu, zpracovaným potravinám a výrobkům z mléka a pšenice. Stejně tak se vyvaruj pokračování v detoxu v situaci, kdy se u Tebe zhorší některý z typických vedlejších příznaků detoxu – mezi ty nejčastější patří bolesti hlavy, nevolnost, zimnice, kožní vyrážky nebo zhoršené dýchání.

Shrnutí

Bolí Tě hlava, vyskytla se na Tvé kůži vyrážka či trpíš únavou? V takovém případě bývá na vině tělo zanesené toxiny, jež si žádá detoxikaci, neboť už si není schopno poradit samo přírodní cestou. A 3 denní detox je pak ideálním kompromisem mezi délkou a účinností takové očisty. Základ tohoto detoxu samozřejmě tvoří změna jídelníčku k jídelníčku plného ovoce a zeleniny, následovaná častějším pohybem a snahou vypotit nezdravé látky z těla.