Možná i ty patříš k těm, které s nástupem nového roku předsevzaly tradiční „musím zhubnout“. Zejména ženy a dívky trápí určité problematické partie. Jak na získání vysněné postavy? V naší miniserie se dozvíš jak na to, abys zhubla v určitých částích těla.

Lze zhubnout jen v určitých partiích?

Hubnutí je vždy založeno na správném poměru energetického příjmu a výdeje. Výdej musí být nutně vyšší. Toho dosáhneme jednak úpravou životosprávy a jednak přiměřenou pohybovou aktivitou.

Platí přitom, že jídelníček je zásadní, protože se na zhubnutí podílí ze 70 %. Cvičení bychom samozřejmě neměli podceňovat, ačkoli chceme primárně shodit přebytečné kilogramy. Pravidelný pohyb ti dále pomůže zhubnout, protože vyšší podíl svalové hmoty v těle zajistí lepší spalování tuků.

zhubnout určité části těla

Tvoje tělo se ti odmění všestranně lepší kondicí, přestaneš se zadýchávat při chůzi do schodů, budeš méně unavená a přestanou tě například také trápit bolesti zad. Vyplavování endorfinů navíc příznivě ovlivní tvoji náladu.

Hubnutí je tedy záležitostí velmi komplexní. Rozložení tuku v těle je navíc do značné míry dáno genetikou. Svoje problematické partie tak má každý jinde. Některé dámy si stěžují na tuk ukládající se do oblasti stehen, jiné trápí boky, další řeší více partii břicha.

Kdo chce pomoci své postavě k ideálním tvarům, má dvě možnosti. Buď vyrazí za plastickým chirurgem pro liposukci nebo se zaměří na cílené cvičení.

Jak zhubnout břicho aneb 5 cviků pro ploché bříško a pevné zdraví

Štíhlý pas je ideálem mnoha žen a dívek. Za takzvaný břišní „pekáč“ je zodpovědný přímý břišní sval. Pokud jej dostatečně posílíme a zároveň zhubneme, můžeme se spolehnout, že se postupem času vyrýsované břicho objeví.

Sixpack není vše!

Jedná se ovšem spíše o záležitost atraktivní na pohled. Při posilování bychom ovšem neměli zapomínat ani na zevní šikmé břišní svaly. Ty totiž plní funkci stabilizátoru. Jsou hlavními svaly tzv. core neboli středu těla. Jejich procvičování nám pomůže ke správnému držení těla a je dobrou prevencí bolesti zad. Takové cvičení má tedy nejen kosmetický, ale i zdravotní efekt.

5 nejefektivnějších cviků na břicho

      1. plank
      2. sklapovačky
      3. angličáky
      4. vytahování nohou v leže
      5. horolezec

Jak zhubnout boky

Partner je spokojen, že je tě „za co chytit“, ale ty se při pohledu do zrcadla trápíš příslovečnými „madly lásky“? Postava ve tvaru hrušky nemusí být prohrou v genetické loterii. I širší boky lze ovlivnit.

Opět platí, že s širšími boky se vypořádáš nejlépe tehdy, když se zaměříš na komplexní hubnutí. Do své denní rutiny bys pak navíc měla zařadit i cviky zaměřené na formování spodní poloviny těla. Pomůže ti třeba chození na spinning nebo skoky přes švihadlo. Začít můžeš i běhat. Začátečníkům lze doporučit i rychlou chůzi a plavání. Tyto aktivity jsou vhodné i pro nepříliš sportovní typy. Ve vodě navíc může bez rizika hubnout i ten, kdo má výraznou nadváhu.

Důležité totiž je, aby šlo o aktivity tzv. aerobní, tedy takové, při nichž má tělo dostatek kyslíku a dokáže spalovat tuky.

Jak zhubnout stehna

Jakkoli to může vypadat zvláštně, v tomto případě bys neměla posilování horní poloviny těla zanedbat. Proč? Hlavní trik spočívá v optickém vyvážení postavy. Vypracované paže snadno vyrovnají objemnější stehna a celá postava bude působit více symetricky.

Do své cvičební rutiny si zařaď především dřepy či roznožování. Mezi zvláště účinné cviky patří také tzv. výpady. I tyto cviky je vhodné doplnit aerobní aktivitou. Začátečnice dostane do kondice i „obyčejná“ chůze, vyrazit můžeš také na kolo či na kolečkové brusle.

Cviky na stehna

      1. dřepy
      2. roznožování
      3. výpady

Jak zhubnout v obličeji

Ještě než se objednáš na konzultaci na nejbližší kliniku plastické chirurgie, zkus raději jednodušší triky, které ti pomůžou zeštíhlet v obličeji.

Zbav se zadržené vody

V první řadě je potřeba přijít na to, jestli za baculatý obličej je vůbec zodpovědný tuk. Pokud máme nadváhu a výrazně zhubneme, v tváři se to projeví pochopitelně rovněž. Příčina však může tkvět úplně někde jinde. Jestliže je tělo zavodněné, tvář působí otekle.

Lék je přitom jednoduchý: Nutné je zlepšit pitný režim. Jakmile tělo zavodníme, přestane mít potřebu si vodu zadržovat.

K tomu je vhodné vynechat nadbytečný příjem soli, která k zadržování vody v organismu rovněž přispívá. Dej sbohem nejrůznějším pochoutkám, jako jsou slané brambůrky nebo instantní pochutiny a zapomeň na fastfood.

Určitě to znáš: Po noci probděné na večírku nikdo nevypadá úplně svěže. Alkohol a nevyspání kráse taktéž neprospívají a způsobují, že vypadáme oteklé. Další skleničku vína bude lepší si odpustit.

Pomáhají cviky?

Celkové cvičení určitě funkční je, jak už bylo řečeno, změna hmotnosti se projeví i v obličeji. Cvičit tzv. obličejovou gymnastiku či obličejovou jógu ti může pomoci s vypnutím ochablých rysů.

Jak zhubnout ruce

Po vypracovaných bicepsech touží především pánové. Ani dámy by však neměly na paže zapomínat, jedná se ostatně o partie, kde se nemilosrdně projevuje postupující věk. Velmi účinným cvikem, který se postará o krásné a štíhlé paže, jsou kliky v různých variacích.

A pokud jsi někdy viděla záběry na plavkyně, je ti jasné, že i voda je skvělým pomocníkem. Plavecký styl prsa je na posílení paží ideální. Musí být ale samozřejmě prováděný správně (tj. především s důrazem na výdech do vody, plavat na „paní radovou“ se zalomenou krční páteří nemá smysl ;-)).

Jak zhubnout zadek

Křivky jsou v módě, takže jak si dopomoct ke krásně oblému a pevnému pozadí? Účinné jsou opět především jednoduché dřepy. Mezi nejlepší cviky bychom mohli zařadit také cvik zvaný most. Pomáhají taktéž výpady nebo shyby. A jestliže nemáš čas pravidelně cvičit, zkus na chvíli zapomenout na výtah a dej šanci svižnému běhu do schodů.

Cviky na zadek

      1. dřepy
      2. most
      3. výpady
      4. shyby