Zelená káva patří mezi vysoce funkční a ověřené přípravky na hubnutí, které ti rozhodně doporučujeme. Oprávněně získala na popularitě a v dnešní době se řadí mezi jedny z nejoblíbenějších přípravků na hubnutí na trhu. V následujícím příspěvku ti ji přiblížíme. Řekneme si něco málo o jejím složení, na jaké bázi funguje, v čem je její účinek a konečně ti doporučíme, jak se zelená káva na hubnutí pripřavuje a nebo kde ti tento zázračný nápoj uvaří!

Co je to zelená káva na hubnutí?

Zelená káva se ve své podstatě neliší od běžné kávy. Stejně jako tradiční robusta, či arabika vzniká z plodů kávovníku. Na rozdíl od nich se však dále neupravuje pražením. Jednoduše řečeno, zelená káva je obyčejná káva, která nebyla pražena. Důsledkem toho si zachovává mnohé prospěšné látky, které se pražením z kávy vytrácejí. Stejně jako při tepelné úpravě potravin dochází k rozkladu hmoty na uhlík. To je mimo jiné důvod, proč je dušené maso a zelenina daleko zdravější než jejich ostatní varianty. Mají daleko větší obsah vitamínů a prospěšných nutrientů. A co nepražená káva?

zelená káva je obyčejná káva, která nebyla pražena

Čím zelená káva hubnutí přispívá? Antixiodanty a především kofein.

Zelená káva má v sobě mnoho účinných látek, které ti prokazatelně pomůžou se spalováním tuků. V první řadě je velmi bohatá na antioxidanty, konkrétně na kyselinu chlorogenovou. Tato kyselina je esterem kyseliny kávové a chinové a slouží jako meziprodukt v syntéze ligninu. Výzkum z roku 2013 ukázal náznaky toho, že kyselina chlorogenová napomáhá ke snížení hladiny cukru v krvi a má protizánětlivé účinky. Je možné, že napomáhá také ke snížení hladiny cholesterolu a napomáhá hormonální balanci. Tato kyselina je obsažena i v běžné kávě, ale procesem pražení se jí velká část ztrácí. Efektivita kyseliny chlorogenové vedla k velmi přesvědčivým výsledkům u experimentů s krysami, kdy její užívání prokazatelně napomáhalo při spalování tuků a urychlovalo metabolismus.

Studie, které se zaměřovaly na jeho účinnost u lidí vedly k o něco méně jasným závěrům. Velkým problémem v rámci experimentů s lidskými subjekty je to, že dosud nebyla provedena velká a longtitudální studie, která by účinky spolehlivě prokázala, či vyvrátila. Většina těchto experimentů byly daleko menší studie s nedostatečným počtem zúčastněných probandů. Pokud budeme však předpokládat, že by se látka chovala v rámci lidského organismu jako u toho krysího, je její efektivita nezpochybnitelná.

Kofein – Pravé účinky, které má zelená káva na hubnutí

Většina prodejců uvádí jako funkční prvek zelené kávy právě kyselinu chlorogenovou. Jak jsme si ale řěkli, její není zatím dokázaný. Funguje tedy zelená káva na hubnutí, nebo ne? Odpověď je o něco komplikovanější, než se může zdát.

Zelená káva v sobě v porovnání s běžnou kávou skutečně obsahuje větší množství látky, která napomáhá ve spalování tuků. Tato látka byla zkoumána nespočtem studií a je jedním z nejspolehlivějších spalovačů tuku. Nejedná se však o kyselinu chlorogenovou, ale o kofein. Ano o kofein. Během procesu pražení se ho část ztrácí a zelená káva má tohoto životabudiče o něco více. A u suplementů, které jsou ze zelené kávy vyráběny je jeho hladina ještě vyšší. Zelená káva ti však může pomoci optimalizovat své zdraví i jinak než jen prostřednictvím spalování tuků. Pomáhá snížit riziko cukrovky a srdečních onemocnění.

Zelená káva na hubnutí: druhy přípravy

Zelená káva se dá konzumovat stejným způsobem jako káva obyčejná. Nejčastější formou úpravy tedy bude její konzumace formou nápoje, ve kterém necháme kávu louhovat. Kávu můžeš samozřejmě také filtrovat pomocí moka konvičky, či vyrobit pomocí překapávání nebo pressovače.

Dva jednoduché návody, jak si uděláš kávu ze zelených zrnek ti prakticky ukáže následující video. Pozn. Kvalita te nahrávky není vynikající. Na Youtube je ale na téma zelená káva na hubnutí obrovské množství videí se skrytou reklamou a nepravdivými informacemi.

Mezi další možné způsoby konzumace se řadí přimíchání kávy do kaše, či si můžete ze zelené kávy udělat i zdravější tiramisu. V neposlední řadě se nabízí možnost konzumace ve formě pilulek. V tomto případě však buď opatrná, abys nepřesáhla doporučenou denní dávku kofeinu. Pokud totiž budeš brát pilulky se zelenou kávou a do toho pít kávu normální, či kolu, nebo energetické nápoje, může velmi jednoduše dojít k nadměrnému užívání kofeinu a vzniknou u tebe problémy.

Zelená káva na hubnutí: nepřeháněj to!

Experimenty s krysami vedly k zjištění, že pravidelné užívání zelené kávy může vést k výraznému poklesu kalcia v kostech. Opět ale nevíme, do jaké míry by se tento efekt projevoval u lidí. Pokud chceš vyzkoušet zelenou kávu a nechceš riskovat potenciální oslabení kostí, obohať svůj jídelníček o potraviny bohaté na kalcium.

Mezi takové potraviny se řadí:

  • mléčné produkty,
  • zelenina,
  • sójové fazole,
  • tofu,
  • oříšky

Možností je samozřejmě objednat si i kalcium ve formě pilulek, ale vždy se snaž raději všechny účinné látky získat z přírodních zdrojů. Pro tělo je to přirozenější.

Co se týče dalších vedlejších účinků, tak krom výše zmíněného snížení hladiny kalcia může konzumace zelené kávy na hubnutí přinést stejné vedlejší účinky, jako užívání běžné, pražené kávy. To znamená nespavost, závratě, zažívací potíže a žlučové kameny. V extrémních případech se projevuje dokonce i psychickými potížemi ve formě depersonalizace a chronické nervozity. Doporučená denní dávka kofeinu je 400 miligramů kofeinu. To vychází zhruba na čtyři šálky jak zelené, tak obyčejné kávy.

Zhrunutí aneb informace pro lenivce 🙂

Zelená káva hubnutí napomáhá prokazatelně díky kofeinu. Co se týče účinnosti kyseliny chlorogenové, jsou vyžadovány rozsáhlejší studie, ale existují náznaky, že napomáhá spalování tuků. Pokud ano bude se ale projevovat snížením kalcia, což je nutno vyvážit správnou stravou. I kdyby snížení hladiny kalcia bylo prokázáno, jedná se o daleko méně závažné vedlejší účinky v porovnání s jinými přípravky na hubnutí.

Pokud chceš, vyzkoušej ji a budeš-li na sobě pozorovat pozitivní účinky v rámci hubnutí zůstaň u ni a napiš nám to do komentáře. Jen si pohlídej, abys nepřekročila hranici 400mg kofeinu denně a měla stabilní přísun kalcia. A pokud chceš mít jistotu počkej si, až budou zveřejněny longtitudální studie. A jestli pořád váháš, dej si raději čaj na hubnutí. Nebo starý dobrý šálek praženého potěšení. To tě totiž nikdy nezradí.